2011-07-12

Panel glue-up

Vyvstala potřeba udělat z několika úzkých prken jedno širší. Obrobek příjde přilepit na zeď. Po natření bílou barvou bude sloužit jako podkladní lišta pod svítidlem, které bude umístěno nad zrcadlem v koupelně.

Jedná se o základní úkon v truhlařině a už jsem něco takového provedl několikrát, se smíšenými výsledky.

Úzká prkénka jsem si vybral z hromady různých odřezků, co tu mám. Tyto prkna pochází ze zrušeného regálu. První na řadě bylo ohoblování okrajů do roviny (příprava na lepení). Tato operace je nesmírně citlivá na pravoúhlost pravítka na srovnávačce. Bohužel ALU pravítko na mé srovnávačce je všelijak pokroucené a získat z něho pravý úhel je téměř nemožné. Tentokrát jsem zkusil k němu připevnit kus tlusté palubky. Tím se zvýšilo tření a špatně se pohybovalo s obrobkem, ale zdá se, že okraje mám do pravého úhlu.

Takto jsem se přichystal na lepení:

Lepila se tři úzká prka - na fotce jsou vidět uprostřed mezi dvěma dalšími, která poslouží jako cuoky. Při lepení však nastal problém - pod tlakem svěrek se obrobek příčně vyboulil. Bylo to kvůli tomu, že u dvou prkének na zadní straně chyběl materiál (viz dále). Hodil jsem to celé na zem a připevnil jsem příčníky.


Tady je vidět to krajové dřevo na zadní straně, které způsobilo vyboulení:

Příčníky tento problémek pěkně vyřešily - výsledné prkno je rovné:

Na ploše jsou samozřejmě malé nerovnosti (i zbytky lepidla). K jejich dorovnání postačí malá tříška na srovnávačce:


Zařízl jsem na 60cm délky a vyvrtal díru na vyvedení elektrického kabelu.


Vytmelil a vysprávkoval:

Dále jsem prkýnko natřel základovkou a zbrousil, ale fotky zatím nejsou.

No comments:

Post a Comment